Daily sentences: I have a large family. I have many (2, 3..) aunts, uncles, grandparents, cousin, short, tall, strong, old, young.

Easy lesson

Motivation: show picture (real or drawn) of a large family: father, mother, sister, brother, grandparents, aunt, uncle, cousin. Ask children to point out in native language which people they see.

Information: teach the English words for these family members. Children should copy them down, then write one line of each word.

Practice: practice translation the words with the children. Role play: teacher choose pupils into family members and each pupil should introduce themselves. For example, I am a father, I am a mother, I am a cousin ...

Tadbir o‘tkazilayotgan joy bayramona ruhda bezatiladi. Devorda al-Xorazmiy surati aks ettirilib, uning atrofida matematika faniga doir so‘zlar yoziladi. Tadbir quvnoq musiqa sadolari bilan boshlanadi. Sahnaga milliy kiyingan ikki nafar o‘quvchi  chiqib keladi.

Sahna bayramona bezatilgan, devorlarda yurtimiz obodligi, mustaqillik yillaridagi yutuqlar aks etgan suratlar, Vatan haqida maqollar yozilgan plakatlar osilgan.

Zal tabiiy gullar, bezak, ertak qahramonlari tasvirlangan ko‘rgaz­malar va rassomlarning suratlari bilan bezatiladi. Plakatga yozilgan shiorlar sahnaga ilib qo‘yiladi.

Erta tongda maktab tomon oshiqayotgan o‘quvchilarni ko‘rib, zavqimiz oshadi. Bir kuni katta yo‘ldan o‘tishga qiynalayotgan o‘quvchini qo‘lidan ushlab o‘tkazib qo‘yganimdan so‘ng, ustidagi sport kiyimiga ishora qilib uni savolga tutdim: «Sizlarning maktabingizda forma kiyilmaydimi?» U shunday javob berdi: «Bugun 1- soatda jismoniy tarbiya darsi bo‘ladi, shuning uchun oyijonim uydan atayin shunday kiyintirib yubordilar».

O‘quvchilarni bog‘lanishli matn tuzishga o‘rgatish muhim masalalardan biri bo‘lib, u o‘quvchilar bilan muntazam ijodiy ishlashni, har bir voqea-hodisaga nisbatan o‘quvchining mustaqil fikrini shakllantirish, qissadan hissa chiqarishga o‘rgatishni talab qiladi. Ba’zida a’lochi, yaxshi bahoga o‘qiydigan o‘quvchilar ham og‘zaki nutqi yaxshi bo‘lishiga qaramay, fikrlarini qog‘ozga tushirishga, insho yozishga qiynalishadi. Shu kabi muammolarga yechim topish maqsadida Jizzax viloyati Baxmal tumanidagi 7- maktabning boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi Muborak Sanaqulova rasmli ko‘rgazmalar yordamida sinfida «Eng mazmunli matn muallifi» tanlovini o‘tkazib kelmoqda. Quyida mazkur tanlovni o‘tkazish tartibi haqida sizlarni atroflicha tanishtiramiz.